Wiki Article

طراحی داخلی مطب و کلینیک زیبایی





امروزه با پیشرفت‌های علمی و گسترش تکنیک‌های جوان‌سازی و خدمات زیبایی مراکز زیبایی مورد استقبال بیشتر مردم قرار گرفته‌اند. تعداد مراکز و کلینیک‌های زیبایی نیز به‌صورت چشمگیری افزایش‌یافته است همین امر رقابت را بیشتر و جذب مشتری را سخت کرده است. طراحی داخلی کلینیک زیبایی از مهم‌ترین بخش‌های برپایی یک کلینیک زیبایی است که منجر به تمایز و جذابیت کلینیک در میان سایر مراکز می‌شود. طراحی می‌بایست به‌گونه‌ای باشد تا فضایی آرام و دلنشین برای مراجعه‌کننده و راحت برای ارائه‌دهندگان خدمات فراهم کند. روشنایی، جداسازی فضاها، تهویه مناسب و تناسب رنگ‌ها نقش مهم و اساسی در طراحی کلینیک زیبایی دارد.

با تبدیل‌شدن به یک برند تاثیر دکوراسیون کلینیک زیبایی بر جذب مشتری نمایان می‌شود؛ چرا که دکوراسیون خاص و خلاقانه باعث جلوه خاص مرکز در میان سایرین شده و یک برند قوی به لحاظ هویت بصری به وجود می‌آورد. ضوابط و اصول طراحی کلینیک زیبایی شامل بعد عملکردی فضاها، کارآمدی محیط و جذابیت بصری می‌شود. گروه معماری آرت دیزاین با مدیریت حسام سلیمانی شما را در مواجه با چالش‌های بازسازی و به‌وجودآوردن کلینیک متفاوت و شیک همراهی خواهند کرد.

طراحی داخلی مطب زیبایی


طراحی کلینیک زیبایی و دکوراسیون آن امری چالش‌برانگیز است؛ چراکه در عین داشتن جذابیت بصری ارکان عملکردی فضا باید رعایت شود. یک کلینیک زیبایی از طرفی نباید مانند سالن آرایشی و یا اسپا به نظر برسد و از طرف دیگر نباید نزدیک به طراحی مطب پزشک باشد. مکان‌هایی که شباهت زیادی به مطب پزشک دارند موجب ایجاد استرس و ترس در مراجعه‌کننده می‌شوند و ممکن است افراد از ادامه انجام اقدامات زیبایی خود در آن مرکز منصرف شوند.

باید به نکته نیز توجه کرد فضاهایی که به‌دوراز دیزاین مطب پزشک هستند و هیچ نشانی در آن‌ها نیست از نظر مراجعه‌کنندگان فاقد اعتبار علمی است و به‌سختی اعتماد خواهند کرد. از مهم‌ترین نکات در دکوراسیون و طراحی داخلی کلینیک زیبایی رعایت اعتدال در دیزاین، هماهنگ‌کردن عوامل عملکرد و آسایش و زیبایی site بصری است.

فضا در طراحی داخلی کلینیک زیبایی


در دکوراسیون داخلی کلینیک‌های زیبایی دودسته فضا وجود دارد که شامل فضاهای درمانی و تخصصی و فضای عمومی و پشتیبانی می‌شوند. فضاهای عمومی شامل ورودی، پذیرش، سالن انتظار، اتاق استراحت، آبدارخانه و سرویس بهداشتی می‌شود و برخی از فضاهای درمانی کلینیک زیبایی نیز شامل اتاق ویزیت، اتاق اشعه‌درمانی، اتاق پیوند مو، الکترولیز، کوتر و کرایو، اتاق جراحی و… می‌شود. کلینیک‌های زیبایی باتوجه‌به نوع کارکرد و خدماتی که ارائه می‌دهند نیاز به فضایی متفاوتی دارند و باتوجه‌به تخصص هر کلینیک امکان کم‌وزیاد شدن بخش‌ها و فضاها وجود دارد.

در طراحی هر کدام از فضاها با درنظرگرفتن نیاز و بودجه راحتی و آرامش مراجعه‌کننده اولویت است. جداسازی فضاها باید بر اساس استانداردها و روش‌های اصولی انجام شود که با حفظ حریم شخصی بیمار و پزشک در دسترسی‌ها اختلال ایجاد نشود. از مهم‌ترین فضاها به مکان‌های زیر می‌توان اشاره کرد:

Report this wiki page